20110509

Tjo!
pappa har klagat sa har far ni lite bilder fran Ho Chi Minh

mitt FB account blev sparrat sa jag satt dar och forsokte fixa detta med lite hjalp frpn papi

vi fick helkroppsmassage (och jag menar HELkroppsmassage)med hotstones i 1,5h och mannikyr for ca 50 svenska kronor, inte helt fyskam!

dom gillar torkad blackfisk harikring, smakar tydligen som torkad fisk, ska testa innan vi far

TBTB ar stora i Vietnam.

en bild pa oss

TURISTBILDER!

TURISTBILDER!

TURISTBILDER!

TURISTBILDER!



sa vi sitter nu i lobbyn i Hotelet i Nha Trang
och vi njuter na sa fruktansvart,
det ar sjukt varmt men , who cares,
det finns en stand
en sjukt fin strand dessutom
som vi ska till strax, nar detta ar klart
justja, borde kanske beratta lite om konserten.
for er som inte bryr er, hoppa over det som ar skrivet med kursiv text! :)

vi kom dit ca 1 pa dagen och gick omkring pa omradet och fick gratissaker ;D
Sen kring 3 kom det fram en man och fragade vars vi var ifran, vi svarade Sverige
han blev astaggas och fragade om vi ville vara med pa en intervju, va var som ba "okej, men det kan ju vara kul"
sa springer han ivag och kommer tillbaka med ett kameracrew och en brud som ska intervjua oss,
tydligen var det superseriost och var fran en av vietnams mest populara tvkanaler....
sa aah, vi har varit med pa vietnamesisk tv ;D
sen vid 6 blev vi inslappta, vi hade sittplatser som kostade ca 1 680 000 Dong, men vi satt dar taligt och vantade en timme tills konserten borjade,
men efter 45 minuter tittade amanda pa mig och sa, nae, vi ar for langt bort, jag gar och fragar om dom tar kort sa betalar jag de 2 miljoner dong som saknas for att fa en sta plats.
hon kommer tillbaka 5 min senare och sager "komkomkom" vi springer bort fran scenen och dom sager att dom bara tar kontanter men vi kan fa staplats for de vi har i fickorna (400 dong) sa vi fick staplats 2000 svenska kronor billigare, score!
vi kommer tillbaka till scenen och upptacker...vi ar ett huvud langre an alla har och vi lyckas ta oss i princip langst fram! sa dar star vi och fangirlar i nan timme, lyckas fa ogonkontakt med medlemmarna da och da (eftersom vi ar som svara att missa :] sen kommer en av killarna fram och staller sig en meter ifran oss, detta ar da amandas favorit, sa hon haller upp sina hander sa det blir ett hjarta, han ser detta och gor ett hjarta tillbaka, jag far ogonkontakt med honom och pussar mot honom, han ser det och gor samma uttryck tillbaka, lite senare kommer han tillbaka, far ogonkontakt med amanda och forsoker ge henne en boll, det misslyckas, han hamtar en till boll och hon fangar denna! vid det tillfallet hade jag vant mig och om fatt ogonkontakt med en annan i bandet som forsoker ge mig en boll, han misslyckas...eller...jag misslyckas med att fanga den, och han ger mig en ledsen blick och gar ivag, men aaah det borjade regna, det blixtrade och askade och det var alltsomallt en underbar kvall.

vi vaknade tidigt morgonen efter och tog en taxi till flygplatsen, 1 timme senare var vi i detta paradis och det kom en man som hamtade upp oss och korde oss till hotellet,

den dagen spenderades med att leta efter en resturang i 2 timmar, ata 1 timme sen se tv for vi var sa trotta

idag tog vi oss en tur till ett tempel, vet inte riktigt vad for slags tempel...men det var fint? och vi kande oss kulturella, tog typ en timme att ga dit sa vi fick oss en harlig promenad i dessa 35grader och vindstilla klimat. (sarkasm)

vi ar nu pavag till stranden, sen blire middag och sen ska vi nog testa utelivet for en gangs skull. blir nog inte jattesena dock for imorn bar det av till Vinpearl, en o ganska nara stranden som man aker linbana till och val dar ar det typ ett vattenland sa vi ar taggade!!

och dagen efter det ska vi gora en batutflykt och dyka och chilla pa paradisoarna harikring,

sen blire en stranddag till och sen kor vi en trip till Singapore.

har far ni lite bilder fran Nha Trang

det dả ả Ho Chi Minh....trỏ jag

Flygplansbilder!

flygplánsbildẻr!

MERMAID!!

hotelbild!

Útikten fran poolen
justja, vi har en pool, en kamera man kan ta kort med under vatten och vi ar barn...

finns typ tusen till men orka

TEMPEL

ingen vet varfor det star pa kinesiska

tempelbilder

TRANAN!

tempelbilder

Amanda tyckte denna vaxt vảr valdigt opassande.

Nu ska jag till stranden!
vi hors, puss
Sofia

Kommentarer
Postat av: Erica

GUD vad avundsjuk jag är på dig Sofia! De ser ju hur skönt och fint ut som helst så hoppas ni njuter :) hur länge ska ni vara borta?

2011-05-09 @ 09:35:16
Postat av: helen

"TBTB ar stora i Vietnam." hahahahhahahahahhahaha!! underbart!

vilka härliga bilder och så roligt att få "dela upplevelsen" med er via orden och bilderna.

1000 tack för det.

och kram på er!

2011-05-09 @ 15:34:41
Postat av: Olof

Nu är pappa nöjd!

Kram

2011-05-10 @ 17:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0