20110519

Tillbaka till Kunming!

Och nu har jag bilder fran Singapore,
vi tog dock sjukt lite bilder (som vanligt, ska bli battre nan dag....typ)
men iaf, here you go:

finns sanna har konstverk lite har och dar i Singapore

sen finns det sanna har ljus/vattenshower :)

ja ar har ni en bild pa mig och vivi (varan...guide? kan man val kalla henne)

Och dar ar amanda och vivi

finns ett stalle som heter "chinatown" ..ser ut typ sahar, vi var aven i "little india" men glomde ta kort, at valdigt god mat dar iaf :)

vi var pa ett grymt kant stalle som heter "Raffels hotel" dar man slanger skalet till jordnotter pa golvet...sa golvet sag ut sahar

finns aven en otroligt kand drink vid namn "Singapore sling" som kostar ca 150 kr
men den var god iaf som tur var

smakade typ som tuggummi?

ja dar har ni bilderna fran Singapore, inte sa manga som sagt,
vi at mest helatiden sa blev inte sa manga korttillfallen?

Iaf sa tog vi ett plan fran singapore klockan 03.00..det var ett dumt beslut....
vi kom fram halv 7, fastnade i tullen i 1 timme for kineser ar sega!
sen drog vi till humpen och sov.

efter det har vi mest chillat, gillat laget att vara tillbaka till kunming och traffat sara och alla!
helt sjukt vad jag trivs i den har staden, crazy.

ikvall blir det chill med folk mest hela kvallen tror jag, far se om vi kanske tar lite kort for en gangs skull,
sa ska ni fa se hur livet i kunming kan se ut en Torsdagskvall

justja, Pappa ville hora om den galna kvinnan vi motte i Ho Chi Minh, sa har har ni hela berattelsen! skrolla bara forbi det kursiva om ni inte orkar lasa den

nast sista kvallen i HCM satte sig jag och Amanda i en park for att fordriva tiden, det kom fram en stum kille och forsokte ragga upp amanda, men han var valdigt trevlig och det var ratt sa underhallande sa vi satt som dar och "pratade" efter ett tag dok hans kompis upp...denne kunde prata men inte ett ord engelska...men han gillade tydligen mig och satt och tittade pa mig hela kvallen typ. nar vi skulle ga lyckades han fa fram att han ville ha mitt nummer, eftersom vi bara anvander varat vietnamnummer i 2 veckor tyckte jag han kunde fa det.

efter det fick jag valdigt sota sms fran honom helatiden men vi var som i Nha Trang sa svarade som inte. men vi var tvungen atervanda till HCM for att kunna ta oss till singapore sa vi hade en kvall dar utan planer. sa jag smsade killen att vi kunde motas i parken om han ville det och vi begav oss dit och vantade.

men nar vi satt dar kom det en kvinna gaendes som verkade ha valdigt ont i fotterna, hon fragde om hon kunde satta sig breve oss, vi sa saklart att det gick jattebra och hon borjade stalla standardfragorna en engelsktalande asiat alltid staller "where are you from""what's your name" osv, och det var som trevligt

men allteeftersom blev hon som valdigt...konstig...och borjade visa massa biler pa massa konstiga manniskor, sen borjade hon dansa och drog upp mig...och det var en valdigt konstig dans maste jag saga.

efter det borjade hon fraga hur mkt vi vagde och ville lyfta oss och grejer (hon var typ 1,35 lang och vagde ca 40 kg...lycka till tjejen -_-"

sen ville hon massera Amanda, amanda tyckte att det fick hon val gora om hon ville, men sen helt plotsligt slet hon till amandas nacke! amanda sa saklart "aj" och ha "sorry, i don't know how to do that"...jomen det kandes ju bra att hora, hon fortsatte och forsokte knacka amandas arm och grejer, vid det laget sa amanda nej och drog tillbaka sin arm

da fick hon for sig att hon ville slass med amanda....sa da stod hon dar och forsokte slass...nagot jag tyckte sag valdigt roligt ut. men da hade amanda fatt nog och vi forklarade att vi skulle ga,

jag fick ett orhange av killen som gillade mig och han sa "i will love you forever"...sant at ju alltid kul! och vi borjade ga tillbaka, varpa galna kvinnan fragar om hon far folja oss hem....vi sa nej...och gick valdigt fort darifran.


sa intressant var den berattelsen! saker massa felstavningar ocksa for jag kommer nog aldrig lara mig de har tangentborden.

nu har jag slut saker att saga, sa ta hand om er
pusshej

Sofia


Kommentarer
Postat av: emelie

AHAHAHAH men shiiiet, crazy kvinna :O!!

Men annars låter det ju som att ni har det bra iaf ;)



Själv har jag tenta idag, unts unts. Varför är inte jag och reser ute i den stora vida världen?

2011-05-20 @ 07:39:53
URL: http://emelieoreskovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0