20110528

egentligen hade nog det här blogginlägget varit lite intressantare, om vi nu hade haft några bilder. vi hade bilder. de var inte så många, men det var något att se på iallafall. nu får ni nöja er med att bara läsa det jag skriver, men det är väl roligt det med?

  • vi mötte en man som ser ut som en kinesisk version av E-type. väldigt trevlig, han spenderar 55% av alla middagar med att försöka frammana ett "rrrr"-ljud. det låter mer som en kulspruta; "ttrrrrrr".
  • det har varit många kära återseenden sen vi kom tillbaka till Kunming, och en hel del nya bekantskaper har infunnit sig, vilket bara välkomas varmt.
  • men vi spenderade 3 dagar i sara's soffa, där hon låg som en riktig sjukling. men vi hann se sjuukt många disneyfilmer, så det är inget jag klagar över.
  • vi har varit på shushu's heeelt själva, och lyckats beställa (med vissa hjälpmedel) den vanlig rätten, som vi har ätit där ända sen vi anlände till kunming första gången: nudlar med stekta ägg och tomater. HIMELSKT GOTT. och om vi bara går förbi shushu's så vinkar ha glatt åt oss. det känns så roligt att han känner igen oss.
  • som sagt, sofia var ju med om något olyckligt. man skulle kunna berätta en sjukt spännande historia om det, men det var inte mer än att, poff, så var hennes börs + nya ipod borta när vi klivit på bussen.
  • det resluterade i att hon införskaffade denna lilla pärla, en vit ASUS, mycket tjusig. till hjälp hade hon en vietnames, en japan och en thailändare, som snällt följde med till datamarknaden, för att ge expertråd och översätta allt som sas på kinesiska. ibland känns det verkligen bra att ha snälla och datakunniga pojkar runtomkring sig.
  • det var tårfyllt farväl på flygplatsen, när 80% av nordica-gruppen skulle ta flyget hem till sverige igen. jag förstår att det känns tungt att lämna ett liv man har vant sig vid bakom sig. men om det känns rätt så kommer man nog tillbaka någon dag.
  • ovärd fakta: de koreanska grupper vars låtar jag har hört spelas i butiker eller på klubbar hittills är: Super Junior, shinEE, DBSK, Wonder Girls, SNSD, f(x), Brown Eyed Girls, G-dragon + TOP och 2NE1. känns ballt ni förståååår inteeee.
  • (det är svårt att försöka minnas så mycket som möjligt.)
  • hihi sofia har en date ikväll.
  • vi var på ett event på yunnan university. jag kan egenligen inte förstå vad det var för event, men jag hade ett 3 minuter långt videoklipp på 3 härliga killar från ghana som körde en underbar version av waka waka med afrikanska trummor only. dessa person vet vad de sysslar med.
  • detta kanske är lite irrelevant också, men igårkväll kände jag så sjukt mycket lycka när jag plötsligt hörde dead souls med joy division dåna ut från baren jag stod vid. jag har hört joy division i kina. excuse me while I flail.
  • är det något mer? sofia skaffade QQ, den kinesiska versionen av MSN. jag blev lite avis och skaffade det jag med, så nu ska vi förhoppningsvis kunna hålla någon slags kontakt med de kineser/okineser vi har träffat här  kunming.
  • SLUTLIGEN. why there are no pictures. jag har träffat en kines här, hans sexuella läggning är ganska uppenbar, kläderna, kroppsspråket, hur han beteeeeer sig, men ändå kallar han mig bao bei (baby). IGÅR träffade vi honom för en gångs skull utanför klubben han brukar hänga på. i ett desperat försök i att få lite bilder på honom så tog han efter det kameran ifrån oss. jag trodde han visste vad han gjorde, jag förstod att han han skulle ta bort just den bilden. MEN SEN när jag väl skulle kolla igenom alla bilder så inser jag att HAAAAN HAR RADERAT ALLT. tack binbin, himla kines, tack så sjuuuuukt mycket. skäms. äsch, wo ai ni ändå, det kunde ha varit mycket värre.

ikväll blir det middag med kineser igen. det är bekvämt att äta middag med kineser. de vet hur man beställer mat iallafall, which we don't... och sen, hihi, så har sofia som sagt en date. så tjing tjong.

amanda.

Kommentarer
Postat av: helen

oj, raderade han alla bilder... låter som något jag (nästan) skulle kunna göra. ;)

det är så roligt att få ögonblicksbilder ur era liv därborta. med eller utan bilder.

2011-06-02 @ 11:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0